Ruginya Tak Peluk Isteri Ketika Tidur Setiap Hari, Ini 7 Manfaatnya Buat Kesihatan Lelaki. Yang Paling BEST yang LAST

Ramai pasangan suami isteri hari ini tidak menyedari sentuhan fizikal amat diperlukan dalam sesuatu hubungan. Kesibukan, keletihan dan kekangan masa bukanlah satu alasan untuk tidak memberi sokongan emosi kepada pasangan kita iaitu dengan cara berpeluk.

Satu kaji selidik terbaru menunjukkan, pasangan suami isteri yang tidur secara berpelukan setiap hari mendapat banyak kelebihan yang tersendiri. Jom, terokai antara kelebihan tidur berpelukan bersama pasangan yang wajib anda ketahui.

Berikut antara kelebihan tidur berpelukan bersama pasangan;

1.Mencegah Stres

Ketika tidur dengan seseorang yang anda cintai, ini boleh membantu meringankan fikiran dan mengurangkan tahap stres. Apatah lagi jika akhirnya anda tidur berpelukan dan bercinta, manfaatnya boleh menjadi lebih dari itu. Ini kerana pelukan dapat menghilangkan kesakitan dan membantu meningkatkan peredaran darah pada tisu-tisu lembut dalam tubuh badan.

2.Menaikkan Kadar Hormon ‘Oxytocin’

Hormon oxytocin dikatakan juga sebagai hormon cinta. Apabila banyak hormon cinta dirangsang, maka bertambahlah kasih sayang dan ia dapat menghilangkan perasaan kesunyian atau kemarahan.

3 .Tidur Lebih Nyenyak

Jika anda sukar tidur, mintalah pasangan memeluk anda semasa tidur. Kajian membuktikan, tidur berpelukan secara automatik membantu anda menyingkirkan masalah seperti sukar tidur (insomnia), merasa lebih relaks dan tidak memikirkan hal-hal lain dan membuatkan lebih cepat terlelap.

4. Baik Untuk Jantung

Tidur di samping pasangan juga baik untuk kesihatan jantung anda. Oleh itu, anda rasa aman dan kehangatan menyebabkan jantung pada kelajuan normal, sehingga tidak menyebabkan ketegangan pada jantung anda.

5. Bangun Penuh Bertenaga

Kebahagiaan tiada habis ketika bangun tidur, anda tetap melihat pasangan di samping anda. Malah, para pengkaji mendakwa, anda bakal merasakan tenaga positif yang melimpah dan bersemangat untuk bekerja.

6. Panjang Umur

Sebuah kajian menunjukkan, seseorang yang berehat di samping pasangan yang dicintainya dapat membuatkan otak, jantung, dan organ lain bekerja secara santai. Akhirnya, tanpa disedari perkara ini meningkatkan umur anda.

7. Tanda Luahan Kasih Sayang

Pelukan adalah tanda luahan kasih sayang antara suami dan isteri. Ia memperbaiki hubungan yang retak dan menyuburkan kasih sayang antara suami isteri serta meningkatkan kepercayaan pada pasangan.

Sumber – maskulin.com.my

(9 FOTO) INILAH GAMBAR TERKINI PELAKON CILIK MAISARAH YANG DAH JADI ANAK DARA.

Sapa masih ingat dengan seorang pelakon kanak kanak ni dulu.. Alah yang chubby2 tu. Maisarah namanya. Antara drama yang pernah di lakonkan masa dia masih kanak kanak & sedang di ulang tayang sekarang ni kat TV3 adalah Drama Bong… Selain tu banyak jugak la drama dia dah berlakon antara yang popular diari ramadhan Rafique.

Maisarah semasa kecil

Kalau dulu kita tengok masih kecil dengan montelnya sekarang dah besar ok. Dah jadi anak dara sunti lagi. Budak ni dulu tinggal satu block dengan aku. Kadang2 serempak jugak masa nak naik lift tapi budaknya kalau kat luar agak kurang mesra dengan orang. Dia macam pemalu sikit. Tengok kita pun macam stranger je. Kalau orang tegur pun dia diam jer. Tu masa dia budak budak la.

Tak tau la dia masih tinggal kat situ lagi ke tidak.. Sebab dah tak pernah terserempak dengan dia mahu abang & adik dia. Bapak dia pun dah tak pernah nampak apatah lagi mak dia sebab aku pun tak berapa kenal mak dia yang mana satu. Di tambah aku ni memang susah nak keluar rumah sangat.. Semakin la aku tak tau la apa perkembangan depa sekeluarga + aku memang tak pernah ambil tahu pun sebenarnya hahahahaha.

Semalam terjumpa Facebook budak Maisarah ni.. Dah remaja budaknya. Muka pun dah berubah apatah lagi gayanya tapi tak ada la over sangat. Ok la.. Kategori tak menjolok mata sangat la. Tak nampak sosial sangat budaknya. Maybe budak baik Maisarah ni kan? Mesti korang nak tengok wajah terkini Maisarah bila dah meningkat remaja.. Ok.. ok.. jom tengok kat bawah

Selebihnya kalau nak ikuti perkembangan Maisarah ni boleh ikuti di facebook dia Mysarra Syahfiedzrien.

Dah besar ni tak nampak dah kan Maisarah berlakon. Almaklum la pelakon remaja sekarang ramai berbanding pelakon kanak kanak. Selalunya pelakon kanak kanak bila dah meningkat dewasa akan beralih ke bidang lain kecuali yang masih aktif dalam bidang seni. Mungkin ada kot Maisarah berlakon ke hapa cuma aku je tak nampak. Manatau keluar drama dia kat astro ke hapa. Almaklum la kami tak langgan astro katanya. hehehehe

Apapun Good luck buat Maisarah dalam apapun bidang yang di pilih selepas ni. Awak still cute even dah remaja.

 

Gambar Tayang Lurah Dan Perut, Zizi Dikecam Netizen. Memang Stim Tengok Gambar Zizi Yang “PANAS” Ini

SIAPA tidak kenal dengan bekas ahli kumpulan Fabulous Cat yang cantik dan bersuara lantang ini.

Penyanyi yang selama ini dikenali sebagai Zizi Fabulous Cat kini lebih selesa dikenali sebagai Zizi Kirana kerana tidak mahu lagi terus dibayangi kumpulan lama.

Zizi namun teruk dikecam oleh netizen berikutan tindakannya memuat naik gambar yang mendedahkan sebahagian dada dan perut di laman instagram baru-baru ini.

Menerusi gambar ‘panas’ tersebut, Zizi dilihat begitu berani apabila hanya mengenakan sport bra sekali gus telah mendedahkan bahagian perutnya yang agak comel.

Selain itu, sekeping gambar lain turut menjadi kecaman netizen apabila baju yang dipakainya amat jarang dan jelas menampakkan lurah di bahagian buah dadanya.

Kedua-dua gambar tersebut bahkan mendapat reaksi negatif netizen yang rata-rata antara mereka kecam tindakan berani penyanyi itu membongkar sisi rahsia auratnya.

Mereka beranggapan pemakaian artis itu agak keterlaluan dan sedikit pun tidak melambangkan imej seseorang yang berstatus Islam.

Bukan itu sahaja, terdapat juga netizen mengatakan seolah-olah dia sudah tidak lagi mempunyai baju yang sempurna untuk dipakai.

Berikutan kontroversi ini, Zizi dilihat hanya mendiamkan diri dan tidak membalas sebarang komen di ruang komen Instagram miliknya.

Dalam perkembangan terkini, Zizi muncul bersama dua lagi penyanyi, Kelana dan Agenda. Mereka dikenali sebagai kumpulan Nukilan.

Sumber – mynewshub.cc

(VIDEO) Bangunan Kediaman Tertinggi Di Dunia Dengan Ketinggian 1,105 Kaki Atau Bersamaan 84 Tingkat Kediaman Musnah Terbakar Di Dubai.

Pihak bomba Dubai awal pagi tadi terpaksa bekerja keras selepas sebuah bagunan pencakar langit di bandaraya terkenal ini musnah terbakar, lapor CNN News.

Bagunan tinggi yang dikenali sebagai menara Torch itu merupakan rumah kediaman paling tinggi didunia dengan ketinggian 1,105 kaki atau bersamaan 84 tingkat kediaman.

Kebakaran yang berlaku kira-kira jam 3:00 pagi (jam 7:00 pagi) waktu Malaysia itu bagaimana pun telah berjaya dikawal oleh pihak bomba yang pada meluanya mengalami kesukaran memadam kerana terlalu tinggi untuk mereka capai dari luar.

“Jabatan Pertahanan Awam berjaya mengosongkan bangunan dan tiada kecederaan dilaporkan dalam kebakaran Menara Torch,” kata pihak bomba melalui lamana Sosial mereka.

Pihak bomba kini sedang cuba untuk memadam keseluruhan bagunan dan menurut mereka lagi sehingga kini belum ada kemalangan atau kecederaan serius dilaporkan.

Berdasarkan video ada satu gasian api yang sedang marak dan ada serpihan terbakar telah terjauh ke bawah.

Video yang disiarkan ke media sosial menunjukkan satu garisan api di satu sisi bangunan dan jatuh, serpihan api.

Ini bukanlah kali pertama kerana pada tahun 2015 dahulu Menara Torch ini juga pernah terbakar yang memusnahkan 80 75 peratus bagunan ikonik tersebut.

MAKK AIHHHH..!! SeksiNYE….7 Gambar TERKINI Manohara , Janda Putera Kelantan Selepas Diceraikan

Penampilan baru mantan isteri putera ketiga Sultan Ismail Petra dari Kelantan ini sangat mengejutkan ramai pihak.

Berpenampilan sedikit berbeza dengan gaya rambut potongan pendek nampaknya belum menjadi pilihan rakyat Indonesia yang mempunyai kerakyatan bersama negara Amerika Syarikat ini, Manohara Odelia Pinot.

Manohara mengakui dia lebih berkeyakinan dengan rambut panjang jika dibandingkan dengan penampilan berambut pendek.

Soalnya mukaku bulat, kalau aku potong pendek, jadinya aku kelihatan tambah bulat.

Ya, walaupun muka Manohara dikatakan begitu, namun masih boleh berfantasi di mana lagi kawasan ‘bulat’ itu.

Atas alasan sebab itulah janda berhias putera Fakhry ini membiarkan rambutnya tetap terurai panjang.

Aku masih suka yang panjang, kalau dipotong paling hanya segini(di bawah bahu).
Tetapi memiliki rambut yang mengurai panjang bererti Manohara sangat menjaga dalam perapian rambutnya.

Rambutku itu tidak terawat, mana sering dicatok, sering pakai hair spray kan. Semestinya sering cream bath, tapi aku jarang.

Lagi berfantasi sebab membicarakan di kamar mandi.

Namun keindahan dan kecantikan yang dianugerahkan janganlah disalahgunakan sehingga mengaibkan diri mahupun sesiapa di sekeliling.

POLIS MENANGKAP WANITA CUN INI , ORANG SEMUA KESIAN WANITA CANTIK DITAHAN KERANA MABUK !! TAPI MEREKA LEBIH TERKEJUT DAN BENGONG SELEPAS MELIHAT RAUT WAJAHNYA. RUPA-RUPANYA….

Polisi seringkali harus bertindak cepat saat mendapat laporan ada tindakan krimimal, diantaranya cukup banyak pelaku kriminal dari kaum hawa bertubuh sintal dan aduhai.

Beberapa hari yang lalu saya melihat netter memposting di instagram dua foto adegan polisi yang membekuk pelaku kriminal di lapangan.

Sebenarnya yang menarik perhatian saya pertama kali juga karena melihat bentuk badan tersangka perempuan yang tinggi semampai.

Tapi setelah melihat raut wajahnya itu sayapun jadi tidak antusias lagi

(Foto: GreatDaily)
Begini kronologisnya:

Pada tengah malam di Minimarket 7-Eleven ada seseorang yang tampaknya kurang waras.

Ketika mau numpang ke toilet, sayup-sayup saya mendengar dia berkata kasar pada pegawai toko.

Dengan galaknya ia berjalan pelan sambil berseru : “Mana barangku!

Saat dia masuk ke toilet,tiba-tiba terdengar suara bantingan sesuatu dan suara bentakan keras.

(Foto: GreatDaily)
Dan saat keluar kembali terdengar ia berkata pada polisi, ”Pokoknya malam ini aku tidak mood kalau tidak terlampiaskan,”

Saya hanya bisa melongo melihat pegawai toko 7-Eleven itu tampak tak berdaya menghadapi seorang waria mabuk.

Akhirnya waria itu pun di glandang ke kantor polisi.(jhn/yant)

(VIDEO) – Inilah Jawapan Balas Siti Kassim Selepas Ayah Rani Kulup Nyatakan Hasrat Sudi Ambil Dia Sebagai Isteri

Selepas hampir seminggu kisah Presiden Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah, Abdul Rani Kulup Abdullah menyatakan hasrat sudi memperisterikan Siti Kassim dan belum menerima sebarang jawapan, akhirnya peguam berkenaan telah tampil menjawab mengenai kisah itu dalam satu temubual bersama KiniTv.

Beliau dalam temubual itu menganggap kenyataan Ayah yang mahu mengahwininya hanyalah sekadar bergurau dan tidak lebih daripada itu.

Menurut beliau, dia tidak mengambil serius perkara ini kerana ianya jelas satu gurauan dan menyifatkan hanya media dan netizen yang sengaja mensensasikan kisah ini.

Namun, Siti Kassim menyatakan dia amat menyukai cara pemakaian Abdul Rani yang berpakaian seperti orang Melayu sebenar berbanding memakai jubah.

Jom lihat kenyataan penuh beliau.

Abdul Rani bagaimanapun sebelum ini telah mencuba nasib untuk memikat jutawa kosmetik terkenal pula iaitu Datuk Seri Hasmiza Othman pula atau lebih dikenali sebagai Datuk Vida selepas Siti Kassim tidak membalas cintanya.

Sumber – Siakapkeli.my

(6 Foto) Tauke Kayu Balak Cantik Dari Kelantan Jadi Perhatian Netizen Di Media Sosial

Baru-baru ini, foto wanita cantik ini jadi perhatian di media sosial. Kalau ikutkan wanita ini jadi viral bukan hanya kerana rupa parasnya yang cantik saja, tapi dia merupakan pemilik kilang kayu balak.

Selalunya bila perempuan ada rupa cantik je akan jadi model. Namun, berbeza dengan wanita ini yang memilih untuk jadi tauke kayu balak

Usahawan jelita ini bernama Nur Syamimi Shamsudin, berusia 25 tahun dan berasal dari negeri Cik Siti Wan Kembang.

Apa yang paling mengagumkan, Syamimi sudah mula berniaga sejak menuntut di pusat pengajian tinggi lagi. Memang otak bisnes ni!

Tapi sebelum buka kilang kayu, Syamimi sudah bertahun-tahun mengusahakan produk kecantikan sendiri, Belle Vous Resources (BVR).

Dah la cantik, bijak berniaga pulak tu. Mesti ramai lelaki terpikat. Jangan berani-berani nak cuba, Syamimi ni dah berpunya. Kahwin muda pulak tu.

BAHAYA!!! Taktik Licik ‘Keluarga’ Pukau Di Shopping Mall, Awas Ramai Dah Jadi Mangsa! JANGAN ANDA JADI YANG SETERUSNYA

Kes pukau sekarang ini semakin menjadi-jadi. Jika tidak peka dengan keadaan sekeliling pasti akan jadi mangsa pukau. Kes pukau bukan sahaja berlaku di kawasan tersorok dan tiada orang malah di kawasan terbuka pn boleh kena pukau!

Terbaru viral di Facebook kes pukau disebabkan penipuan daripada pihak yang tidak bertanggungjawab. Paling tidak disangka kes tersebut berlaku di pusat membeli belah dan kawasan terbuka.

Reka cerita untuk pukau

Seorang pemilik Facebook telah memuat naik beberapa keping gambar satu keluarga yang aktif dalam kes pukau. Taktik yang digunakan ialah mereka akan menagih simpati dengan reka cerita tak cukup duit atau wallet hilang.

Ramai yang sudah menjadi mangsa mereka ini berdasarkan komen-komen di perkongsian tersebut. Antara tempat yang menjadi sasaran mereka ialah di sekitar pusat membeli belah seperti One Utama dan Paradigm Mall.